niedziela, 12 lutego 2017

Kilka słów o... różnych lękach #12

Każdy z nas się czegoś boi - nie ma człowieka, który by się czegoś nie bał

Dzisiaj będzie o najróżniejszych fobiach - może tych, co i Wy macie, a może o jakieś usłyszycie po raz pierwszy?
Oto spis różnych fobii:
- Arachnofobia: lęk przed pająkami. Mam arachnofobię :(
- Trypofobia: lęk przed dziurami.
- Klaustrofobia: lęk przed małymi, ciasnymi pomieszczeniami.
- Agorafobia: lęk przed przestrzenią. Wtedy człowiek boi się wyjść z domu.
- Dysmorfofobia: lęk przed swoją brzydotą. Ten strach może popchnąć do samobójstwa.
- Gamofobia: lęk przed zawarciem małżeństwa
- Zoofobia: lęk przed... wszystkimi zwierzętami.
- Adrofobia: lęk przed mężczyznami.
- Homofobia: nietolerancja do osób homoseksualnych
- Ksenofobia: niechęć do osób innej rasy, narodowości, religii.
- Socjofobia: strach przed obcymi ludźmi
- Dentofobia: lęk przed dentystami. Tak, ja mam tą fobię.
- Kynofobia/Dogofobia: strach przed psami.
- Awiatofobia: strach przed samolotami, ogólnie przed lataniem - Ja mam!!!
- Brontofobia: strach przed burzami.
- Achluofobia: lęk przed ciemnością - mam. Niestety.
- Akrofobia - lęk wysokości, który ja mam.
 - Ofidiofobia: lęk przed wężami
- Ablutofobia: lęk przed kąpielą
- Ergofobia: lęk przed pracą
- Hipopotononstrosesquippedaziofobia - lęk przed długimi wyrazami
- Fobofobia: lęk przed... fobiami.
- Xannthobia: lęk przed kolorem żółtym.
- Turofobia: lęk przed serem
- Nomofobia: lęk przed pozostawieniem telefonu, i nie posiadanie jego koło siebie.
- Gymnofobia: lęk przed byciem widzianym nago
- Oikofobia: lęk przed pozostaniem samym w domu/lęk przed meblami
- Hyfallofobia: lęk przed... erekcją.
- Ejsoptrofobia: strach przed własnym odbiciem w lustrze
- Koulrofobia: strach przed klaunami.
- Papafobia: lęk przed papieżem. Tak.
- Fagofobia: lęk przed połykaniem. Tego rodzaju ludzie jedzą tylko śliskie i płynne jedzenie.
- Uranofobia: lęk przed pójściem do nieba po śmierci
- Kaligynefobia: lęk przed pięknymi kobietami
- Chorofobia: lęk przed tańczeniem
- Shopofobia: lęk przed byciem obserwowanym
- Chrometofobia: lęk przed pieniędzmi
- Arachibutyrofobia: lęk przed masłem orzechowym
- Peladofobia: strach przed łysymi ludźmi
- Katisofobia: lęk przed siedzeniem
- Magejrokofobia: lęk przed gotowaniem
- Pediofobia: lęk przed lalkami
- Dejufobia: lęk przed jedzeniem, lub rozmawianiem w trakcie jedzenia
- Penterafobia: strach przed teściową
- Fosmofobia: lęk przed duchami. Ja mam tą fobią :((((
- Ailurofobia: lęk przed kotami.
- Selenophobia: lęk przed pełnią księżyca
- Emetofobia: lęk przed wymiotowaniem
- Heliophobia: lęk przed słońcem
- Vestiphobia: lęk przed ubraniami
- Abemarofobia: lęk przed przegapieniem przystanku
- Maieusiophobia: lęk przed porodem
- Alektorofobia: lęk przed drobiem.
- Hellenologofobia: lęk przed językiem greckim
- Filofobia: lęk przed zachodem
- Teletonofobia: strach przed odebraniem telefonu
- Genofobia: strach przed uprawianiem miłości

To już koniec. Dziękuję za uwagę, oraz serdecznie pozdrawiam. Mashimo Kasuse.
P.S: Docencie moją pracę. Wczoraj od 23.00 do nocy szukałem Wam tych fobii. :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz